“טבע אדיר” בסכנת סגירה: מחסור נוסף צפוי ל-2,500 מטופלים

"קנאמדיק", חברת האם של חוות "טבע אדיר", הגישה בקשה לפירוק בעקבות סירוב לאשר פעילות בענף לאחד מבעליה עקב רקע פלילי כלשהו לכאורה. עקב כך עלולה החווה להיסגר, מה שיוביל למחסור בקנאביס לכ-2,500 מטופלים או יותר.

חוות הקנאביס “טבע אדיר”, אחת משמונה החוות הותיקות, עומדת בפני עצירת פעילותה, זאת בעקבות בקשה לפירוק שהגישה חברת “קנאמדיק” המנהלת את פעילות החווה בקיבוץ אליפז בדרום הארץ.

הבקשה לפירוק הוגשה לאחר שאחד מבעלי מניות “קנאמדיק” סורב לפעילות בתחום הקנאביס הרפואי ע”י משרד הבריאות, זאת לכאורה על רקע קודם וחשד לפלילים של אחד מבעלי המניות.

עדכון (28.1): החברה הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה לחזור לפעילות רגילה.

שקיות קנאביס רפואי טבע אדיר (צילום: מגזין קנאביס)
שקיות קנאביס רפואי של “טבע אדיר” / “קנאמדיק” – החלו לאחרונה לשווק גם בבתי מרקחת (צילום: מגזין קנאביס)

“טבע אדיר” מוחזקת על ידי פאני קולין, המחזיקה גם במניות “קנאמדיק”. יחד איתה מחזיקים במניות “קנאמדיק” גם אבי סממה ומאור אלבז. אחד מבעלי המניות כאמור לא אושר לפעילות.

דיווח קודם, אחר, פורסם לראשונה במגזין קנאביס כבר לפני כשבעה חודשים, אם כי אז הכחישו בעלי החברה את הדברים. הבוקר חושף “כלכליסט” את הפרטים האחרים אודות הבקשה לפירוק.

פירוק של “קנאמדיק” משמעותו סכנה מהותית להפסקת פעילותה גם של חברת “טבע אדיר”, זאת מטעמים כלכליים שונים של בעלי “קנאמדיק”, לדוגמה חובות שלא שולמו לכאורה וכיוצ”ב.

אם אכן בקרוב תיעצר הפעילות של החווה, יוביל הדבר למחסור חמור לכ-2,500 מטופלים המקבלים אספקה בשיווק ישיר מהחברה במתכונת האסדרה הישנה, וכן למטופלים נוספים בבתי המרקחת בהם החלה לאחרונה “טבע אדיר” לשווק סחורה.

בפעם הקודמת בה התרחש מקרה כזה, במקרה של בעלי חברת “תיקון עולם” צחי כהן, נאלצה החברה לעצור את פעילותה וכ-10,000 מטופליה הועברו אל חברת “שאיפה לחיים”. אין לדעת אם ולאן יופנו מטופלי החברה במקרה שתיסגר.

שאלה נוספת עולה לגבי אלפי צמחי הקנאביס הנמצאים בשעה זו בחווה. אם תיעצר פעילות החברה, אולי אף של עובדי החווה ושל חברת השמירה, מה יהיה על הצמחים? המשטרה השיבה בתשובה לפניית מגזין קנאביס: “משטרת ישראל אחראית על מתן תנאי הרישוי והאבטחה למקום, מעבר לכך בכל הקשור לקנאביס רפואי יש לפנות למשרד הבריאות.”

כזכור, כפי שנחשף במגזין קנאביס לראשונה, מינתה לאחרונה הנהלת “קנאמדיק” את קצין המשטרה הבכיר לשעבר תנ”צ בדימוס יורם אוחיון, לתפקיד מנכ”ל החברה. למרות נוכחותו של שוטר בכיר לא אישרה המשטרה את פעילות בעל החברה כאמור.

קנאמדיק מסרה בתגובה כי “הנושא עתיד להיבחן מול משרד הבריאות ואנו בוחנים את פעילותנו בהמשך”.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר